23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Coop.dk Mad næsten fordobler sin omsætning

- Vi får virkelig trykprøvet vores processer, fortæller direktør.

For halvandet år siden blev Coop.dk Mad lanceret som Coops nye e-supermarked og arvtager fra Irma.dk.

I november sidste år meldte Coops analysechef Lars Aarup om en vækst i e-supermarkedsforretningen på 53 pct. og den fremgang er forsat i 2017, fortæller Morten Viktor, direktør for Coop.dk Mad.

Det skriver Dansk Handelsblad.

- Vi har næsten fordoblet omsætningen år til dato sammenlignet med samme periode sidste år. Det er super positivt. Vi får virkelig trykprøvet vores processer. Det er klart, at vores omkostninger ikke skal vokse i takt med omsætningen, så vi har arbejdet med at blive mere effektive og skabe en rentabel vækst, fortæller Morten Viktor.

Ifølge Morten Viktor er 80 pct. af indkøbsoplevelsen på nettet relateret til leveringen. Og her har Coop.dk Mad en forbedret service på vej med leveringer i timeintervaller.

Tidligere på året meddelte Post Nord nemlig, at de trækker sig fra markedet med at distribuere fødevarer.

Derfor har Coop måtte se sig om efter andre distributørmuligheder og har blandt andet allieret sig med BFT Logistik.

Læs

mere hos Dansk Handelsblad

.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126